Oprava ojnic

K opravě bloku motoru a klikového mechanismu patří také oprava ojnic. Tyto opravy provádíme pro všechny typy spalovacích motorů. Pro veterány jsme schopni vyrobit i nové díly, které už nejsou na trhu k dostání.

Postup opravy ojnic

Začínáme vizuální kontrolou, zda povrch ojnice není zásadním způsobem poškozen nebo neobsahuje trhliny. Pokud najdeme trhliny, ojnici neopravujeme, ale vyměňujeme za novou. Je to proto, že ojnice jsou vystaveny obrovskému namáhání, tlak se střídá s tahem, působí zde i setrvačné síly, pohyb je otáčivý i kmitavý.

Dále kontrolujeme vůle pístního čepu nalisovaného do pouzdra oka ojnice. Zde pracujeme s údaji výrobce o povolené vůli. Při opravě ojnice staré pouzdro nahrazujeme novým, které zajisujeme zpět do oka ojnice, včetně nového pístního čepu.

Při opravě ojnice provádíme její úhlování. Je nutné zajistit rovnoběžnost os oka ojnice a hlavy ojnice. Vůle jsou zde stanoveny výrobcem. Ohnutou nebo zkříženou ojnici rovnáme na lisu pomocí speciálního přípravku.

Oprava ojnic zahrnuje také vložkování ojnic – uložení nových pánví do hlavy ojnice.

Na závěr opravy ojnic je důležitá také kontrola hmotnosti jednotlivých ojnic. Aby ojnice měly stejnou hmotnost, provedou se příslušná odvrtání na ojnici.

Prováděné opravy

Mezi nejčastější práce při opravách ojnic patří:

  • pouzdření ojnic
  • vložkování ojnic
  • výroba kluzných ojničních ložisek
  • oprava spodních ok ojnice

Kontaktni formular

gdpr

10 + 5 =